Sukcesy maturzystów
„KOŚCIUSZKO” PONOWNIE Z NAJLEPSZYMI WYNIKAMI MATURALNYMI W POWIECIE!
Społeczność I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Łukowie ma powody do zadowolenia. Kolejny rok z rzędu wyniki maturalne w tej szkole ponadgimnazjalnej są najwyższe w powiecie łukowskim.
W maju odsetek sukcesów wynosił 99%, po sierpniowych poprawkach – sięgnął 100%. Równie dobre okazały się rezultaty egzaminów na poziomie podstawowym. Najlepiej w powiecie licealiści z „Kościuszki” zdali egzaminy z języka polskiego (średnia – 71%), matematyki (średnia -75%), języka angielskiego (średnia – 83%), języka niemieckiego (średnia – 84%), języka rosyjskiego (średnia – 82%). To oznacza, że abiturienci z I LO znaleźli się także pod tym względem w czołówce województwa lubelskiego.
Wiele sukcesów odnieśli również zdający przedmioty na poziomie rozszerzonym. Najwyższe w powiecie wyniki osiągnęli z języka angielskiego (średnia – 73%), wiedzy o społeczeństwie (średnia – 38%), biologii (średnia – 53%), chemii (średnia – 66%), geografii (średnia – 52%).
Najlepsze wyniki maturalne klas z przedmiotów na poziomie rozszerzonym |
||||
Klasa |
Rozszerzenie |
Przedmiot |
Średni wynik |
Stanin |
III a |
historia – wiedza o społeczeństwie |
historia |
49% |
7 |
III a |
historia – wiedza o społeczeństwie |
wiedza o społeczeństwie |
45% |
7 |
III c |
biologia – chemia |
biologia |
55% |
7 |
III c |
biologia – chemia |
chemia |
69% |
7 |
III g |
matematyka – fizyka |
matematyka |
71% |
7 |
III h |
matematyka – geografia |
geografia |
67% |
8 |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
geografia |
67% |
8 |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
język angielski |
83% |
7 |
Dla celów statystycznych dzieli się wyniki egzaminów na 9 grup, tzw. staninów. W 9 staninie znajduje się 4% tych, którzy zdali maturę najlepiej w kraju, w 8 staninie 7% kolejnych, w 7 staninie 12% kolejnych itd. Na uwagę zasługują efekty pracy klas z rozszerzeniami. I tak, w klasie III a (o rozszerzeniu historia – wiedza o społeczeństwie) rezultaty z historii (średnia – 49%) i wiedzy o społeczeństwie (średnia – 45%) znalazły się w 7 staninie; w klasie III c (o rozszerzeniu biologia – chemia) – z biologii (średnia – 55%) i chemii (średnia – 69%) – również w 7 staninie, w klasie III g (o rozszerzeniu matematyka-fizyka) – z matematyki (średnia – 71%) – także w 7 staninie, w klasie III h (o rozszerzeniu matematyka – geografia) – z geografii (średnia – 67%) – w 8 staninie, zaś w klasie III i (o rozszerzeniu matematyka – geografia – język angielski) – z geografii (średnia – 56%) w 8 staninie, a z języka angielskiego (średnia – 83%) – w 7 staninie. Z owego zestawienia wynika, iż uczniowie różnorodnych klas o profilach: humanistycznych, ścisłych, przyrodniczych, lingwistycznych znaleźli się w najlepszej 1/5 maturzystów w Polsce. Trzeba tutaj dodać, że do egzaminów z poszczególnych przedmiotów w I LO przystępowało po kilkadziesiąt osób, więc statystyki prezentują przekrój młodzieży o różnych zdolnościach poznawczych.
Znaczna liczba uczniów otrzymało na świadectwach maturalnych noty, które kwalifikowały ich do 4% najbardziej solidnych w kraju. Warto wymienić tych, którzy zmieścili się w 9 staninie na maturze z przedmiotów humanistycznych: z języka polskiego – Andżelika Domań – 100% (III b – rozszerzenie język polski – historia – język angielski), z historii – Jakub Lendzion – 82%, a z wiedzy o społeczeństwie – Weronika Mojzych – 73%, Damian Mitura – 70%, Ewa Świder – 70% (III a – rozszerzenie historia – wiedza o społeczeństwie). Najbieglejsi młodzi angliści to: Zuzanna Wolska – 96% (III b – rozszerzenie język polski – historia – język angielski); Aleksandra Dembowska – 98%, Martyna Kłosińska – 100% (III c – rozszerzenie biologia – chemia); Kacper Orzeł – 96% (III d – rozszerzenie biologia – chemia); Natalia Zielant – 96% (III e – rozszerzenie geografia – wiedza o społeczeństwie – język obcy); Paweł Bąk – 100%, Natalia Chmielewska – 98%, Marta Bajkowska – 96% (III g – rozszerzenie matematyka – fizyka); Kacper Chruściel – 96%, Mateusz Michalak – 100%, Michał Okniński – 100%, Anna Sadło – 98%, Kacper Samoćko – 96%, Karolina Wereszczyńska – 100% (III i – rozszerzenie matematyka – geografia – język angielski). Wśród miłośników „królowej nauk” – matematyki prym wiedli: Adam Andruszak – 84%, Paweł Bąk – 90%, Norbert Jarzębski – 98%, Marlena Sobiech – 84%, Cezary Świderski – 98%, Patryk Wiśniewski – 86%, Marcin Zalewski – 90% (III g – rozszerzenie matematyka – fizyka) oraz Anna Sadło – 92% (III i – rozszerzenie matematyka – geografia – język angielski). Warto również pochwalić wyniki z przedmiotów przyrodniczych. Z fizyki najlepszy okazał się Paweł Bąk – 88% (III g – rozszerzenie matematyka – fizyka), z biologii – Wiktoria Gil – 78% (III c – rozszerzenie biologia – chemia) i Kacper Orzeł – 80% (III d – rozszerzenie biologia – chemia), a z chemii – Wiktoria Antecka – 92%, Aleksander Daniluk – 92%, Martyna Mućka – 95%, Milena Mućka – 95%, Kacper Poręba – 98% (III c – rozszerzenie biologia – chemia) i Aleksandra Niebrzegowska – 93% (III d – rozszerzenie biologia – chemia). Prawdziwy złoty deszcz to efekty pracy maturzystów z geografii. Aż 21 uczniów osiągnęło najwyższe rezultaty: Aleksander Daniluk – 83% (III c – rozszerzenie biologia – chemia), Dominik Adamiak – 78%, Aleksandra Czubaszek – 93%, Martyna Fijał – 72%, Mateusz Kępka – 80%, Patryk Kosut – 78%, Olga Kot – 77%, Dawid Lendzion – 88%, Monika Michna – 77%, Mateusz Mróz – 82%, Olga Osial – 77%, Michał Pniewski – 70%, Tomasz Węgrzynowicz – 72%, Maja Wierzbicka – 73% (III h – rozszerzenie matematyka – geografia. Ponad połowa, bo 52% tej klasy osiągnęła 9 stanin!); Kacper Chruściel – 85%, Mateusz Michalak – 82%, Hubert Knap – 72%, Diana Rzążewska – 70%, Anna Sadło – 78%, Marcin Sulej – 83%, Sylwester Wielgosz – 82% (III i – rozszerzenie matematyka – geografia – język angielski).
Przedmiot/ |
Imię i nazwisko |
Klasa |
Rozszerzenie |
Wynik |
Język polski |
Andżelika Domoń |
III b |
język polski – historia |
100% |
Biologia |
Wiktoria Gil |
III c |
biologia – chemia |
78% |
Kacper Orzeł
|
III d |
biologia – chemia |
80% |
|
Chemia |
Wiktoria Antecka |
III c |
biologia – chemia |
92% |
Aleksander Daniluk |
III c |
biologia – chemia |
92%
|
|
Martyna Mućka |
III c |
biologia – chemia |
95%
|
|
Milena Mućka |
III c |
biologia – chemia |
93%
|
|
Kacper Poręba |
III c |
biologia – chemia |
98%
|
|
Aleksandra Niebrzegowska |
III c |
biologia – chemia |
93% |
|
Fizyka |
Paweł Bąk |
III g |
matematyka – fizyka |
88%
|
Historia |
Jakub Lendzion |
III a |
historia |
82% |
Wiedza |
Damian Mitura |
III a |
historia |
70% |
Weronika Mojzych |
III a |
historia |
73% |
|
Ewa Świder |
III a |
historia |
70% |
|
Język angielski |
Zuzanna Wolska |
III b |
język polski – historia – język angielski |
96% |
Aleksandra Dembowska |
III c |
biologia – chemia |
98% |
|
Martyna Kłosińska |
III c |
biologia – chemia |
100%
|
|
Kacper Orzeł |
III d |
biologia – chemia |
96% |
|
Natalia Zielant |
III e |
geografia – wiedza o społeczeństwie – język obcy |
96% |
|
Marta Bajkowska |
III g |
matematyka – fizyka |
96% |
|
Paweł Bąk |
III g |
matematyka – fizyka |
100% |
|
Natalia Chmielewska |
III g |
matematyka – fizyka |
98% |
|
Kacper Chruściel |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
96% |
|
Mateusz Michalak |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
100% |
|
Michał Okniński |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
100% |
|
Anna Sadło |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
98% |
|
Kacper Samoćko |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
96% |
|
Karolina Wereszczyńska |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
100% |
|
Geografia |
Aleksander Daniluk |
III c |
biologia – chemia |
83% |
Dominik Adamiak |
III h |
matematyka – geografia |
78% |
|
Aleksandra |
III h |
matematyka – geografia |
93% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
72% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
80% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
78% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
77% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
88% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
77% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
82% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
77% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
70% |
|
Tomasz Węgrzynowicz |
III h |
matematyka – geografia |
72% |
|
|
III h |
matematyka – geografia |
73% |
|
|
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
85% |
|
Hubert Knap |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
72% |
|
Mateusz Michalak |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
82% |
|
Diana Rzążewska |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
70% |
|
Anna Sadło |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
78% |
|
Marcin Sulej |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
83% |
|
Sylwester Wielgosz |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
82% |
|
Matematyka |
|
III g |
matematyka – fizyka |
84% |
|
III g |
matematyka – fizyka |
90% |
|
|
III g |
matematyka – fizyka |
98% |
|
|
III g |
matematyka – fizyka |
84% |
|
|
III g |
matematyka – fizyka |
98% |
|
|
III g |
matematyka – fizyka |
86% |
|
|
III g |
matematyka – fizyka |
90% |
|
Anna Sadło |
III i |
matematyka – geografia – język angielski |
92% |
Ważne zastrzeżenie to fakt, że przedstawiono tutaj tzw. „surowe dane.” Przy ich analizie należy uwzględnić chociażby liczbę zdających czy poziom wiedzy i umiejętności uczniów w momencie przyjęcia do szkoły. Wyniki z różnych przedmiotów są nieporównywalne między sobą, gdyż zależą od skali trudności egzaminu (np. co innego oznacza wynik 75% z wiedzy o społeczeństwie, a co innego z chemii).
Powiat łukowski zdobył czołowe miejsce w rankingu maturalnym Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, obejmującej trzy województwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie. Walnie przyczyniły się do tego dobre oceny na egzaminach w I LO, gdyż to właśnie w tej szkole było najwięcej zdających.