Samorząd Uczniowski
Nazywam się Oliwia Kopeć. Jestem uczennicą klasy 3A. W Samorządzie Uczniowskim pełnię funkcję Przewodniczącej. Pasjonuję się sztuką, bardzo lubię malować oraz tworzyć niezwykłe rzeźby. Umiejętności te rozwijam na pozalekcyjnych zajęciach artystycznych. Jestem osobą otwartą, pomocną i towarzyską. W wolnym czasie lubię słuchać muzyki, spędzać czas z przyjaciółmi oraz oglądać filmy i seriale.
Nazywam się Michalina Ciężka. Jestem uczennicą klasy 1F. Pełnię funkcję Wiceprzewodniczącej Samorządu Uczniowskiego. Moją pasją są wypieki. Uwielbiam grać w tenisa i oglądać transmisje wydarzeń sportowych. Od kilku lat tańczę w zespole ludowym. Jestem osobą kreatywną, pracowitą oraz chętną do działania. Ambicja i upór w dążeniu do celu to cechy, które na pewno pomogą mi w pracy w Samorządzie Uczniowskim.
Nazywam się Natalia Kryjak, chodzę do klasy 3E i w tym roku szkolnym będę odpowiedzialna za Sekcję Gospodarczą. Uwielbiam podróże i wszystko, co z nimi związane: organizację, odkrywanie nowych miejsc oraz poznawanie różnych, niebanalnych osobowości. Jestem osobą komunikatywną, zdeterminowaną oraz otwartą, o czym może świadczyć ukończenie Letniej Szkoły Młodzieżowych Liderów, a także aktywny udział w projektach społecznych, takich jak Równać Szanse.
Nazywam się Marcel Tratkiewicz, jestem uczniem klasy 3E i w tym roku szkolnym będę odpowiedzialny za Sekcję Sportową. Moją największą pasją są podróże i koszykówka. W wolnym czasie uwielbiam gotować. Należę do szkolnej drużyny sportowej. Jestem kreatywny i pozytywnie nastawiony do rzeczywistości. Mam wiele pomysłów i nie boję się wyzwań.
Nazywam się Julia Pochman i chodzę do klasy 1F. W Samorządzie Uczniowskim odpowiadam za Sekcję Artystyczną. Jestem pogodna, kreatywna i otwarta na nowe znajomości. Interesuję się muzyką i sportem, zwłaszcza siatkówką. Wolny czas chętnie spędzam z przyjaciółmi. Jestem artystyczną duszą. Skończyłam Szkołę Muzyczna I stopnia w klasie fletu. Dodatkowo uczęszczałam na prywatne zajęcia wokalne. Mam dużo ciekawych pomysłów, które chciałabym zrealizować.
Nazywam się Oliwier Kurowski. Jestem uczniem klasy 2C. W Samorządzie pełnię funkcję Skarbnika. Interesuję się podróżami. Uwielbiam zwiedzać różne zakątki świata. Jestem kreatywny, otwarty na nowe znajomości oraz komunikatywny. W wolnym czasie staram się rozwijać moją pasję do gotowania.
Cele i działania Samorządu Uczniowskiego:
• Dbałość o dobrę imię i reprezentowanie szkoły.
• Organizowanie życia uczniowskiego w zakresie: kultury, oświaty, sportu i rozrywki.
• Informowanie braci uczniowskiej o swoich przedsięwzięciach.
• Przedstawianie władzom szkoły opinii i potrzeb uczniów.
• Propagowanie wśród uczniów postaw patriotycznych i obywatelskich.
Zadania główne:
Czynności podstawowe:
• Regularne zebrania Samorządu i przedstawicieli poszczególnych klas.
• Codzienne losowanie „szczęśliwego numerka”.
• Aktualizacja strony internetowej oraz profilu SU na Facebook’u.
• Współpraca z dyrekcją, kadrą nauczycielską, panią psycholog oraz radiowęzłem.
• Systematyczne uaktualnianie ściennej gazetki Samorządu.
• Przeprowadzenie wyborów do SU na przyszłą kadencje.
• Reprezentowanie placówki na uroczystościach miejskich.
• Pomoc w organizacji studniówki, półmetka, dni otwartych, dyskotek i innych wydarzeń.
• Zapoznanie z historią i tradycją uczniów klas pierwszych w ramach projektu „Moja szkoła”
• Działalność oświatowa
• Szkolne obchody Dnia Żołnierzy Wyklętych 1 marca.
• Upamiętnianie ważnych dat w historii Polski poprzez różnorodne akcje.
• Co może zatrzymać zatrzymać nas w Łukowie – debata z władzami terytorialnymi.
• Obchody dnia patrona
• Spotkania i rozmowy z absolwentami na temat przyszłego wyboru szkoły wyższej
.• Kultura
• Współorganizacja apeli.
• Wyjazdy do teatrów i muzeów organizowane przez SU.
• Spotkania z artystami.
• Wystawy prac i konkursy artystyczne
• Nakręcenie filmiku promującego szkołę.
• Współpraca z chórem szkolnym.
• Współpraca ze szkolną biblioteką.
• Współorganizacja zjazdu absolwentów z okazji 100-lecia szkoły
• Sport
• Organizacja szkolnych turniejów sportowych.
• Spotkania ze sportowcami.
• Bieg Kościuszki- organizacja biegów miejskich z udziałem uczniów
• Promocja zdrowego trybu życia
• Organizacja międzyszkolnych igrzysk sportowych.
• Szkolny konkurs tańca.
• Informacje
• Relacja wideo z życia szkoły umieszczane na stronie internetowej i profilu na Facebook’u.
• Współpraca ze stroną internetową szkoły.
• Podporządkowanie i koordynacja działalności radiowęzła i Samorządu.
• Przekazywanie różnych informacji za pomocą radiowęzła.
• Aktualizacja tablicy ogłoszeń
• Działalność charytatywna i ekologiczna
• Zbiórka krwi połączona z kampanią informacyjną na temat akcji Zostań Dawcą, Honorowy Dawca Krwi
• Zbiórka książek dla biblioteki szkolnej.
• Organizowanie kiermaszów charytatywnych we współpracy z panią pedagog.
• Koordynacja na terenie szkoły innych bieżących akcji dobroczynnych.
• Dbanie o groby nauczycieli naszej szkoły.
• Współpraca z wolontariatem.
• Pomoc dla przytuliska dla zwierząt w Łukowie.
• Świąteczna paczka dla dzieci z domu dziecka we współpracy z wolontariatem
• Zbiórka produktów dla Polaków mieszkających na odebranych Polsce kresach wschodnich w okresie przed świętami Bożego Narodzenia – „Polacy Rodakom”.
• Propagowanie idei krwiodawstwa i transplantologii wśród uczniów.
• Kontynuowanie współpracy z fundacją DKMS Polska.
• Angażowanie się w kolejne akcje charytatywne.
• Nawiązanie kontaktu z innymi fundacjami.
• Zachęcanie uczniów o przyłączenie się do wolontariatu lub innych tego typu działalności.
• Rozrywka
• Organizacja dyskotek we współpracy z radiowęzłem
• Poczta walentynkowa.
• Tradycyjne majówki organizowane przez klasy pierwsze.
• Organizacja szkolnego obchodu dnia kobiet i chłopaka
• Prowadzenie konta szkolnego na Instagramie i Snapchat’cie
• „Dzień za granicą” (odwzorowywanie klimatu różnych krajów)
• Dzień Życzliwości – plakat, na którym będzie można zapisywać pozdrowienia
• Szkolne Mikołajki
• Tematyczne happeningi
• Ustalenie tygodniowej playlisty piosenek przez poszczególne klasy
• Inne pomysły:
• Promocja szkoły
• Podniesienie poziomu atrakcyjności Dni Otwartych.
• Nawiązanie współpracy z inną szkołą za pomocą programu ERASMUS +
• Przeprowadzenie ankiet (Czego uczniowie oczekują? Co by chcieli zmienić?)
• Skrzynka inicjatyw.
• Spotkania z wolontariuszami z różnych krajów.
• Dodatkowe ławki i miejsca do siedzenia na szkolnych korytarzach.
• Zbiórki nakrętek itp.
• Specjalne sprecyzowanie tematyki dyskotekowej
• konkurs na logo SU
• Organizacja „Dnia języka ojczystego’’
• Zaobrączkowanie bociana
• Dni tematyczne umożliwiające zwolnienie z odpowiedzi pod pewnymi warunkami